vrijdag 30 december 2011

Veel heil en zegen


1325201181NDSC00275.jpg

Veel heil en zegen in het nieuwe jaar!
Deze woorden sprak mijn Vader altijd, toen hij nog leefde,
en er een nieuw jaar aanbrak.
Tegen ons, zijn kinderen, zei hij vaak Veul snei en regen in ut neie joar!
Rond deze tijd komt die herinnering steeds weer in me op.
Het bleef een leuk grapje, ieder jaar weer....

Als geboren drent is mij een traditie aangeleerd,
 die elk jaar met oud en nieuw tot leven komt.
Rollegies en Knieperties bakken.

De knieperties en rollegies zijn gebakken
De Rollegies staan voor het nieuwe jaar dat zich nog moet ontrollen
De Knieperties zijn plat en staan voor het oude jaar dat je helemaal kunt overzien.
Plat of rond, ze blijven lekker......

Bedankt voor alle reakties en mailtjes en het volgen van mijn weblog,
ik heb er nog steeds plezier in om mijn hobby's met jullie te delen.
Ik wens jullie een gezellige, warme en veilige oudejaarsavond toe en hoop jullie het aankomende jaar weer te mogen onmoeten via mijn weblog!

Veel heil en zegen in het nieuwe jaar!
Lieve groet van mij!
 

6 opmerkingen:

  1. Wat heb je afgelopen tijd leuke dingen gemaakt.
    Wel jou en je familie ook een goed 2012 toewensen.

    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je zo'n traditie in ere houd.
    Voor jullie ook een gezond en creatief 2012 !
    En tuurlijk ontmoeten we elkaar weer in het nieuwe jaar.
    groet, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij Groningers houden de traditie in ere met spekdikken bakken, al heb ik ze dit jaar niet gebakken maar mijn hele fam. wel dus die gaan we morgen proeven.
    Jullie ook een fijne jaarwisseling gewenst en alvast veul zeegn int neie joar.
    veel liefs van Elly en fam. en tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ida, jij ook een heel fijn nieuw jaar... Met veel gezondheidd, geluk en creativiteit!

    Liefs Angelina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook jij veel heil en zegen in dit nieuwe jaar. Ik wens je alle goeds toe met veel warmte, gezelligheid en vriendschap.
    Het eind van het jaar is inderdaad een tijd dat er veel herinneringen boven komen. Wij hadden thuis ook zo onze eigen tradities, waarvan we er ook hebben overgenomen. Kostbare herinneringen.
    Maar nou moet je me toch één ding vertellen: wat zijn nou eigenlijk die knieperties en rollegies. Koekjes of iets anders?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Ida,

    Heb weer even je weblog gelezen en ben weer helemaal bij. Wat heb je weer leuke dingen gemaakt. En je krijgt maar prijzen, leuk dat je contact hebt met mede creatievelingen. Leuk dat je dankzij deze weblog je ideeën kan delen. we spreken elkaar.

    Knuffel van ons!

    BeantwoordenVerwijderen