zondag 22 januari 2012

Computer ;-( en Quilt ;-)

Ik heb het hier al vaker geschreven en ondervind het momenteel weer aan den lijve, computers zijn mooie uitvindingen maar dan moeten ze het wel gewoon blijven doen.

Er is hier van alles aan de hand met het internet maar wat het probleem nu is zijn we nog steeds niet achter. Gelukkig een hele lieve zwager die verstand van computers heeft, en er al heel veel tijd aan besteed. Maar als die zwager zegt, dat we een serieus probleem hebben met de computer, dan geeft dat geen fijn gevoel.

Inmiddels zijn we via mail d.m.v. omleidingen weer te bereiken. Een ander modum is geinstalleerd maar alles heeft weer een ander wachtwoord en moet (voor mijn gevoel) weer opnieuw ontdekt worden door mij (volgens zwagerlief, valt het wel mee ;-) Ik krijg het van dit soort 'gedoe' altijd benauwd, maar vandaag kan ik weer eens wat laten zien. Dus gelijk maar foto's plaatsen nu het (nog) kan.......
Mijn tafelloper van de tweede quiltles is zover klaar, ik mag hem nu gaan sandwichen; boventop/tussenvulling/onderkant.
En dit is het kompas van de derde quiltles, ik ben nu bezig met de rand, gekleurde driehoekjes van de sterren worden erin verwerkt, ganzenvlucht heet dit geloof ik omdat ganzen ook altijd achter elkaar vliegen, in een U-vorm, maar dat zie ik niet zitten haha

Volgende keer gaan we kijken hoe we het geheel gaan afwerken, met of zonder blauw randje, ik ben gek op de kleur blauw, dus denk ik dat ik toch kies voor een blauw randje binnen en buiten, ziet er wel leuk uit vind ik, anders wordt het wel heel steriel wit allemaal.
Voor iedereen die twijfelt om te gaan quilten ik kan het jullie allemaal echt aanraden, wat is dat gezellig zeg, met zijn allen (6/8 pers) aan de tafel, gezellig babbelen en ondertussen de prachtigste werkstukken maken met zeer mooie resultaten. Op dit adres volg ik de quitlessen http://www.stoffen-babystudio.nl/ het zou om één lesje gaan, inmiddels zit ik op les drie en geef ik me zeker op voor les vier, alleen al de gezelligheid met de meiden en het delen van dezelfde interesse. Het is voor mij echt een ontspanningsavond die ik niet graag wil missen.
De blauwe (mooie kleur he?) druifjes heb ik even naar binnen gehaald, het waait zo hard om de deur, ze zijn me te mooi om naar de buren te laten waaien. Als het weer rustiger wordt mogen we weer naar buiten.

Lieve groet van mij!

5 opmerkingen:

  1. Tja, een probleem met internet of pc is altijd heel lastig. Maar het komt wel weer goed hoor.
    Ik vind je loper prachtig! Wat een schitterende kleur blauw. En je andere werkstuk wordt ook al zo mooi. Wat heb je al veel geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt prachtige quiltjes hoor. De complimenten en het zijn ook niet bepaald de simpelste figuren. Mooi.
    En wat die computer betreft, ik voel met je mee. Leuke dingen, maar als ze het niet doen, kun je ze wel wat doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ida
    Gelukt!!
    Ik kan weer wat melden.
    Geweldig die quilts heb ik ook nog een tijdje gedaan, zal er wel eens wat van op mijn blog zetten.
    Groetjes Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je loper is prachtig, zo mooi fris van kleur........Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi je loper quilt! Mooie kleuren en patronen.
    Ja ik vind het prachtig. En kleine blauwe druifjes blijven vertederen hé? En dat gedonder met de pc herken ik hoor! Ook lig ik nogal in de klins met blogspot...zucht... Maar zoals op Makkie's blog staat "dom kieken en gewoon deur goan" ha,ha,ha! Groetjes Smoek

    BeantwoordenVerwijderen