woensdag 8 februari 2012

Creatief op mijn werk

De afgelopen periode zijn we op mijn werk met de activiteit creatief behoorlijk druk geweest, hierbij het resultaat;

Het bloemenquiltje hangt aan de muur, de bewoners hebben allemaal een bloem van vilt uitgezocht en deze op de stof genaaid

Afgelopen zaterdag hadden we Familiedag in het woonzorgcentrum waar ik werk, iedere bewoner mocht 2 familieleden meenemen, de dag stond in het teken van verenigingsleven. Een nieuwe vorm van activiteiten aanbieden waarbij men lid kan worden van een vereniging.

Mijn collega en ik hadden in de Inloop, de ruimte waar we de activiteiten geven, gezellig ingericht met het aanbod van activiteiten wat wij bieden, bewegen voor ouderen, geheugentraining, creatief, spelmiddag, jeu de boules, handwerken

En ook deze tafelloper hebben we de afgelopen weken gemaakt, iedere bewoner heeft twee lapjes stof aan elkaar genaaid, de achterkant en rand heb ik op de naaimachine genaaid. Alles was op tijd af, dus kon het bewonderd worden door de famileleden en ook de bewoners waren maar wat trots op hun eigen gemaakt werk.
Het lopertje zorgt voor een hele gezellige uitstraling op tafel.
rechts op de foto het boek waar het idee van het bloemenquiltje uit komt.

Lieve groet van mij!

5 opmerkingen:

  1. Volgens mij is jou hobby ook je werk! Het lijkt me heerlijk werk dat heel veel voldoening geeft. Ontzettend leuk dat quiltje en ook de loper. De bewonders zijn vast heel blij met je!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie creaties maken jullie met de bewoners. En de fam.dag zal een feest geweest zijn.....
    Met het lezen en bewonderen van dit stukje krijg ik heimwee naar mijn werkperiode........Groetjes Gré

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om dit werk te kunnen doen en zo met de bewoners er ook iets gezelligs van te maken. Fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi om dat zo samen met de bewoners te doen. Zo kan het dus ook!
    freubelgroetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahh, het verenigingsleven is bij jullie nu ook een feit. Heb je nog wat gehad aan de papieren over het verenigingsleven die ik je ooit gestuurd heb?
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen