vrijdag 24 februari 2012

Little Quilt

Vanmiddag kwam mijn vriendin met haar "hebben en houen"
Samen hebben we gewerkt aan een dekentje van flanel, lekkere zachte warme stof.  'little quilt of love' heet het.

Daar zit ze dan, ze wilde niet op de foto.
Daan ik heb hem maar geplaatst je bent toch niet te herkennen haha

De "Little quilts of love" vinden hun oorsprong in Australië en vervolgens is dit idee overgewaaid naar Nederland. Het zijn oorspronkelijk quilts ter grootte van een luier, gemaakt door quilters voor ouders wiens pasgeboren baby overleden is.
De ouders krijgen de quilt aangeboden en kunnen deze quilt gebruiken om hun kindje in te wikkelen en het zo te begraven of te cremeren. De quilt kan ook bewaard worden of thuis opgehangen worden.

Het quiltje is bedoeld als een blijk van medeleven in een zeer verdrietige periode.


De lapjes gaan we aan elkaar naaien en daarna een mooie rand eromheen. Het geeft een heel bijzonder gevoel om dit quiltje te mogen maken. Als het af is plaats ik weer een foto.

 Lieve groet van mij!

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat je dit doet. Het kan veel troost geven.
    Groetjes en een fijne zondag, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk uit naar het eindresultaat Ida, tot zaterdag!
    Liefs Mar

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo'n mooi initiatief en fijn dat jullie daar ook aan meewerken. Ik kan me voorstellen dat het een bepaald gevoel geeft. Gemengd, denk ik, maar ook een gevoel van voldoening. Lieve groet terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als geen ander weet ik sinds vorig jaar wat een little quilt of love inhoud.
    Hartverwarmend, troost en liefdevol.
    Liefs Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen